רצים למען נוער בסיכון – “כי אכפת LEE

קבוצת הריצה לזכרה של לי ותקין ז”ל למען נוער בסיכון

מרתון ירושלים ה-5, 13.03.15

 

ביום שישי ה- 13.03  הצטרפנו לקבוצת הריצה לזכרה של לי ותקין ז”ל, קבוצת “כי אכפת LEE“, במטרה לחזק את הטיפול בנוער בסיכון בעיר ירושלים.

ב-7 ליוני 2010, כשהיא בת 16 בלבד, איבדנו את לי שלנו באירוע טרגי. לי נלקחה מאיתנו בטרם עת, ברחובות מרכז העיר ירושלים, בשל מנת יתר של מתאדון. מודעות רחבה יותר של השירות הסוציאלי היתה יכולה להציל את לי ז”ל, שהיתה אמור לחגוג השנה את יום הולדה ה-19. ישנם סכנות לא מעטות ברחובות – חלקן עדינות יותר, רחוקות מהעין – לפעמים התוצאות גורליות, כמו במקרה שלנו. השירותים הניתנים בירושלים לבני נוער בסיכון אינם מספיקים ונוצר מצב שבני נוער ‘נופלים בין הכיסאות’ ומספרם בעיר מוערך באלפים. מטרת הריצה הייתה להגדיל, להעשיר ולחזק את אותם בני הנוער, כדי שמקרי העבר לא ישנו.

קבוצת הריצה הוקמה על ידי חבריה של לי ז”ל כדי להנציח את חברתם ואת הסיפור שלה והשנה הצטרפו אלינו רצים רבים אשר רצו לעזור לנו לשנות לטובה, למען בני הנוער הירושלמים!

IMG_6773

השנה בקבוצת הריצה השתתפו כ- 80 רצים אשר חלק נכבד מהם מוגדרים כנוער בסיכון.

כחלק מהתוכנית, התלמידים שנרשמו לקבוצת הריצה “כי אכפת LEE” עברו שיחה עם פיונה ותקין, אמא של לי ז”ל וקיבלו חולצות של הקבוצה שלנו.

יום המרתון עצמו היה חוויתי מאד והתאספנו בדוכן העמותה סביב השעה 7:00 בבוקר יחד עם המתנדבים. לפני כל הזנקה הרצים הגיעו לדוכן שלנו ושוחחנו, הצטלמנו ואכלנו קצת.

המקצה של 5 ק”מ התחיל בשעה 8:00 ובו השתתפו תלמידים מביה”ס יובל שבגבעת רם בירושלים וגם נערים מקידום נוער בירושלים.

המקצה הבא שלנו, של ה10 ק”מ היה בשעה 9:30 ובו השתתפו נערים מקידום נוער ורצים נוספים שכל אחד מהם הגיע אלינו בדרך שונה.

היה יום מעניין, חווייתי, מהנה, בעל משמעות והרבה שמחת חיים!

תודה רבה לכל רצים- בזכותכם הצלחנו להעלות למודעות את הנושא של נוער הסיכון בירושלים!

מחכים לראותכם גם בשנה הבאה!