הארגון ומטרותיו:

מטרת הארגון היא לשמר ולתת ביטוי לערכי התרבות והאומנות של כלל העדות בישראל. להעמיק את ההכרות של הציבור הרחב עם תרבות עדות ישראל ובעיקר לקדם את היצירה בת זמננו במורשת של עדות ישראל בתחום המוזיקה. בעמותת נשימה נמצאים מרחב מאוד מגוון של אמנים שעיקר תפקידם הוא לשמר את מורשת העדות של אבותם ושלהם באמצעות האומנות. הנגשת התרבות של העדות השונות לקהל הרחב על ידי הפקת ערבי תוכן ומופעים בעלי ערך מוסף. באמצעות אירועים אלו אנו יוצרים קהילה שמתגבשת סביב המורשת של העדות השונות. פעילות זו מתקיימת כבר למעלה מ- 5 שנים וכיום אנו מפתחים ומקפיצים אותה שלב.
העמותה מזה למעלה מעשור מגוון פרויקטים בשיתוף משרד החינוך, ועיריות סביב הפקת פסטיבלים ומופעים.

תיאור הפרויקט:

עמותת נשימה באמצעות פרויקט “מסע עדות ישראל דרך היכרות מעמיקה עם כל עדה” מעוניינת למסד את פעולותיה בשנים האחרונות סביב הנושא של עושר העדות וחשיפת הציבור הישראלי אל תכניו ועושרם תוך כדי חשיפת הקהל לאירועי תוכן מסוג אחר, אשר מתמקד בעדות שונות כאן בישראל. הפעילויות המוצעות הנם פרי יוזמתם והנעתם של אמני נשימה וחברי הוועדה המייעצת הפועלים במהלך השנה ביצירה ועיסוק אמנותי שבאמצעות האירועים הללו מעוניינים לחשוף את הקהל ולשמר מורשות מיוחדות ומגוונות של העדות בישראל.
כגוף שעוסק בתחום מורשת העדות באמצעות אומנות ובעיקר מוזיקה אנו מעוניינים באמצעות אירועים אלו לחשוף את הקהל לערך מוסף שיש מכל עדה. קהל היעד עבור אירועים אלו הנו קהל מגוון מכל קצוות הקשת הישראלי. כל אירוע אורכו כשעתיים וכולל ערב מהנה סביב העדה השונה שנמצאת במרכז תוכן הערב. במהלך כל ערב כזה יהיה חשיפה גדולה של אותה עדה על ידי השפה, המוסיקה ואוכל מסורתי. השילוב של שלושתם עם הקהל הרחב ייתן צוהר לאותה עדה ללמוד אותה ולהכיר יותר לעומק.
הפרויקט הינו מהלך שפועל כבר למעלה מ-5 שנים וכרגע בשלבי התמסדות וביסוס.

אנא עקבו אחרינו לפרסום אירועים קרובים.

 

גלילה לראש העמוד