ביום שלישי 24/03 ציינו ברחבי הארץ את יום מעשים טובים.

דרך עמותת רוח טובה גם אנחנו הצטרפנו להיות שותפים ביום המיוחד הזה והעברנו מגוון סדנאות בבתי ספר ומרכזים שונים בארץ.logoGDD

האומן יהודה כ”ץ העביר סדנה בכפר הנוער זוהרים. כפר הנוער זוהרים הינו פנימייה לנוער חרדי אשר נשר ממסגרות רגילות. הכפר ממוקם במטה יהודה במושב נחושה ומונה סביבות 200 תלמידים בגילאי חטיבה – תיכון. יהודה העביר סדנה בנושא “פסח- להיות חופשי” ושוחח עם הנערים על המשמעות של חופשיות, עבדות ושיעבוד. בסדנה הם שרו יחד שירים כמו “לב חופשי” של מוקי ו”דיינו” כמו כן, הם צפו וערכו דיונים על סרטונים הקשורים למושג החירות.  האחראי על כפר הנוער סיפר ש”היה מדהים!”.

האומנית אתי פוגרבינסקי העבירה סדנה לילדי כיתה ד’ בביה”ס הנרייטה סאלד בירושלים. הסדנה עסקה בנושא “ערבות הדדית והיחיד” ואתי העבירה את הנושא דרך יצירה של אומנות פלסטית. תחילה היא לימדה את התלמידים את המשפט “כל ישראל ערבים זה לזה” ושיחקה איתם משחקים הקשורים לטובת היחיד מול טובת הכלל. בנוסף אתי סיפרה את הסיפור של “בני אדם יושבים וספינה ואחד קודח לתוכה”  ודיברה על המשמעות של היחיד בתוך הכלל וכנפרד ממנו. לאחר מכן כל תלמיד קיבל חצי בקבוק צבוע באדום ולבן והיה צריך להפוך אותו לבית הפרטי שלו, בהמשך הסדנה אתי אמרה לתלמידים ש”כדורים רשעים” מגיעים ורוצים להפיל את הבתים ושהם צריכים איכשהו לחבור יחד על מנת להיות חזקים יותר. היה מעניין מאד לראות איך כל אחד מהתלמידים הגיב לבואם של ה”כדורים רשעים”, חלק הדביקו את ביתם לשולחן הרחק משאר הבתים, אחרים בנו בתים אחד מעל השני ואחרים קשרו את הבית שלהם לבית של השכן שלהם. בעקבות הפעילות נוצר שיח בין התלמידים שהחליטו להגן לבד על הבית שלהם מול התלמידים שהתאחדו על מנת להגן על ביתם.

20150324_111931

משפט מעניין שאחת התלמידות אמרה ואיתו אתי סיכמה הוא: “למרות שכולנו רוצים להיות ביחד, חשוב גם בקבוצה לא לאבד את הייחודיות של עצמך”.

סדנה נוספת הועברה על ידי יהונתן ניצן בתוך חנות ספרים בקניון רמות למבוגרים שמשתייכים למתנ”ס רמות. במהלך הסדנה המשתתפים למדו יחד טקסטים הנוגעים בזהות דרך המוסיקה והנגינה. במהלך הסדנה המשתתפים שרו שירים הקשורים לערבות הדדית כמו “רקמה אנושית” ו”את אחי אנוכי מבקש”.

הסדנה עסקה בנושאים כגון האינדיבידואל כנפרד מהקבוצה העובד יחד איתה. בסדנה המשתתפים למדו וקיימו דיונים על הסיפור של יוסף אל מול אחיו, על הטקסט של “נמשלו ישראל לדגים” ועוד. מי שהשתתף בסדנה הרגיש את ביחד שיצרו הלומדים, את השיח הפתוח המתרחש על אף השוני בין המשתתפים ואת הייחודיות של היום המיוחד הזה שאיפשר לאנשים בעלי דעות ורעיונות שונים לנהל שיח נעים ומעמיק.

סדנאות נוספות הועברו בבתי ספר אחרים ואנחנו שמחים מאד שזכינו להשתתף ביום המעשים הטובים ושכל אחד מהאומנים הצליח לתרום את חלקו בצורה המיוחדת שלו.

 לתמונות נוספות מיום המעשים הטובים לחץ כאן