צוות נשימה, המונה כ-30 אומנים, מורכב מאומנים בעלי שם ומאומנים צעירים ובאים מרקעים שונים ומגוונים בידע של יהדות. אנו מקיימים אחת לחודש יום עיון והכשרה עבור הצוות שמטרתו גיבוש, התניית כלים והכשרה.

מטרות העל של בתי המדרש הם:

1.  לתת לאומן כלים להנחייה

2. לתת לאומנן מקור השראה לדיון / הרצאה מעניינת ואינטלקטואלית שמקשר את עולם האמנות/ מוזיקה לעולם התוכן היהודי.

3. לימוד עמיתים- לתת לאומן תחושה שהוא חלק מצוות רחב שאפשר להיעזר בו, ללמוד ולפרוח ממנו.

4. מתן מענה לשאלות ולקשיים שונים של האומן.

 10675599_576370315797604_1664494320760269152_n

לרוב הבית מדרש מורכב משלוש יחידות:

חלק א: לימוד עמיתים בצורה חווייתית

חלק ב’: הרצאת מרצה אורח

חלק ג’: שיטות וכלים להעברת סדנאות תוך התייחסות לנושא הרלוונטי של אותו החודש.

בבתי מדרש האחרונים זכינו לשמוע הרצאות מעניינות כדוגמת ברוך ברנר שהוא במאי שחקן וזמר, אשר ביים והופיע בהפקות רבות בתיאטרון, בקולנוע ובהרכבים ומלמד יהדות ואומנות במקומות שונים כמו כן, הוא המייסד והמנהל האמנותי של מעבדת ‘ורטיגו’. ברוך לימד טקסטים שונים וחיבר אותם לרוחו של האומן. לאחר ההרצאה ערכנו סבב סיכום והאומנים סיפרו על דברים שהם לקחו מתוך השיחה עם ברוך למשל: העניין של החיבור לעצמי, החיבור לנשמות התלמידים שמולי, חיבור הדיסוננס של המחשבה והביצוע, הקשבה למתרחש בכיתה, רגע של הקשבה ועוד.

נגה בינג

הרצאה נוספת מרתקת הייתה של נגה בינג שהיא מנחה בתכנית בארי ומנחה דידקטית ברביבים בנושא “הפעלות יצירתיות דרך טקסטים”. נוגה לימדה אותנו על היחס בין טבע, אדם ויצירתיות דרך טקסטים שונים של עמוס עוז, רבי שניאור זלמן מליאדי ועוד. נוגה לימדה אותנו איך ללמד טקסטים בצורה יצירתית דרך קולנוע, צילום ועוד ושלחה אותנו ל”שטח” להתנסות בדרכים היצירתיות הללו.

בנוסף, אחד מבתי המדרש יהודה כ”ץ העביר סדנה הנקראת “אהבה, גמישות ויצירתיות יבואו לעזרתכם” שבו הוא לימד על החשיבות על הענקת אהבה לכל אחד ואחת מהתלמידים היושבים בכיתה ועל החשיבות של היכולת להתגמש ולאלתר תוך כדי העברת סדנה.

כמו כן, האומנית רחל יעקב העבירה לימוד עמיתים בשילוב אומנויות שבה היא שיתפה את האומנים האחרים בפעילויות ורעיונות יצירתיים שהיא משלבת בסדנאות שלה. לאחר הפעילות שלה אחד האומנים סיכם ואמר “הפעילות של רחל מעוררת ובאמת טובה בתור פתיחה לבית מדרש כי זה מכניס חשק לעוד”.

בתי המדרש הללו עוזרים לאומנים להתקדם מקצועית ולהתפתח ובנוסף גם לקבל העשרה רבה וכוח להמשיך בעבודה החשובה והייחודית שלהם.